Rapport från Köpenhamn

Så på lördagen var det äntligen dax, min resa till Danmark för att hälsa på min bror och hans tågluffarkompisar! Det skulle bli jättekul dels att träffa min bror men också att fara till Danmark där jag inte hade varit tidigare...konstigt kanske ni söderbor tycker, men vi far helt enkelt inte till Danmark, Finland eller Norge är det som gäller för vår del.... Det skulle i alla fall bli mycket intressant och se hur långt mina danska kunskaper skulle ta mig...vilka sträker sig så långt att jag kan säga: taske = väska, och Før helvedte (eller hur det nu stavas) fri översättning.

I Halmstad hoppar jag på tåget med en godispåse och en god bok (var på tågstationen i drygt en timme innan tåget gick, det han komma ett annat tåg till köpenhamn och det var folk som skulle åka detta som kom efter mig...) När jag hoppar på tåget och börjar leta efter min plats inser jag att två äldre män sitter vid min plats, vad som händer är att jag håller på att springa på en av dessa män, när jag kollar upp inser jag att det är "Bengan" Johansson!! Gurkburkkillen om man så vill!!
Har du den här platsen frågade han??
Jaa blev mitt svar..
Är det OK om vi sitter här (här insåg jag vem det var jag pratade med och kommer inte ihåg vad han sa)
Jag satte mig i alla fall på hans plats och resan började!!

När jag kommer till Danmark inser jag att min telefon inte fungerar!! Misstänker att det är mitt nya simkort som inte riktigt hade vaknat för utomlandsbruk ännu.. Så innan grabbarnas tåg hinner komma måste jag hitta vart det ska komma så att de inte hinner springa ifrån mig och sedan inte kan hitta mig, det skulle ha varit mycket dåligt eftersom jag inte hade en aning om vart hostelet låg... vilket jag fortfarande inte har.....

Så vad jag gör är att jag springer till spåret var stockholmståget skulle komma! Men när tåget kommer kommer inte mina herrar ut ur detta tåg....förrän sist av alla!!! Inse att jag trodde att jag missat dem!!

Sedan gick vi till hostelet där jag sov i ett delat sovrum med en massa tjejer, några från frankrike, danmark och nå asiatiska tjejer som jag enbart såg sova, sedan var det en amerikan, som jag snackade mest med.. Grabbarna dusckade och jag fräschade till mig lite för Köpenhamsgator, (lät kanske lite som en hora(oj vilket språk jag använder, jag menar så klart en prostituerad), men så menade jag inte tvättade bara av mig lite tåg..)

Sedan var det käk som gällde, när man kommer till ett nytt land tycker jag att det är viktigt att lära känna dessa matkultur, därför satte vi oss på första mcdonalds som vi kunde hitta.. Sedan promenerade vi runt lite på Ströget typ..

Men ingen av grabbarna kände att det var så smart att börja shoppa innan resan knapt börjat, och mitt studebidrag ska räcka till en stockholmstur också vilket gjorde att vi snabbt beslöt oss för att gå till tivoli!

Mycket skoj hade vi där, som små barn igen kan jag säga! mycket bergochdalbana blidde det!
Käkade lite kinamat gjorde vi och sedan var vi alla mycket trötta! Sängdax!

Dagen därpå ringde klockan 08.00 ut checkning, sedan hittade vi oss en matvarubutik och köpte lite frukost och satte oss i solen på en parkbänk och åt vår frukost!

Sedan gick vi till slottet för att se vaktombytet, vandrade vidare för att se havs frun eller vad hon nu heter!

Sedan avslutade vi med ett av kanske årets hjödpunkter, mjukglasspremiären!! Mycket höga betyg, sedan följde grabbarna mig till tåget och min resa slutade, men deras hade precis bara börjat. Idag befinner de sig i Amsterdam och snart är det London babe för dem! Lite avundsjuka kanske anas...

Tåget hem var lite av en upplevelse det med, men en massa fulla medelåldersmän..men tänk så väl man kan isolera sig själv med en bra bok och en mp3 spelare!

Må och Lev

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, "finland eller norge gäller för vår del". Inte för mig. har ALDRIG satt min fot i norge, men väl i danmark! Men du har nog rätt! kul du verkar ha haft förresten! Och i umeå har jag suttit ute och solat i bkini för första gången i år! Det du!

2009-04-27 @ 18:36:22
URL: http://enfyrafortre.blogg.se/
Postat av: Anonym

mycket som händer hela tiden kram mamma

2009-04-27 @ 19:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0