Tisdag idag!

Nåå erkänner att jag inte skrivit på ett tag... Men jag skyller på att jag har haft mycket och göra och för att jag inte har idats...

Min tid har istället gått till att planera lagfest för damerna och herrarna, och ryckten säger mig att många tyckte att den var lyckad, så jag är nöjd...Att jag sedan också hade svinkul är bara en bonus...eller kanske är det det som är det viktiga, men när de ändå var samma denna gång lämnar jag det :P

Kan ju göra en snabb sammanfattning av helgen:
Fredag - Så ska det låta hos sanna, godis i handen, och tydligen får man inte gå hem innan sporten på svt, detta allt enligt vårt eget Lejon... Så när sporten var slut, så bar min apostlahästar mig hela vägen till nyhem där de lade mig i sängen.
Lördag - Fy vad tiden springer ifrån en... Gjorde franskpotatis sallad till grillningen på kvällen, såg tv städade lite, och helt plötsligt var klockan 13.30!!! Elin måste äta, duscha, göra sig klar, fixa massa annat och allt innan tre då BG skulle hämta upp mig för att vi skulle ordna inför den stundanade kvällen...Som tur var så var både jag och BG sena så det blev inga större problem för någon.

Så vad hände sedan, blåste ballonger, ordande planering, kollade på när folk gjorde sallad...15.45 ramlade de första gästerna in... kring 16.30 begav vi oss upp för galgberget för kubb och grillning, supermysigt!
Vi fick även lite evileye av alla föräldrar som var vid lekplatsen brevid grillplatsen, när vi gick där ifrån insåg de kanske att även vi kan bete oss...suck on that :P Valvet nästa säger jag bara, där lekar och samvaro stod på programet, och inte allt för seriösa tävlingar, vi antog att för mycket tävlingar inte skulle sluta så bra med tanke på att 95% av deltagarna är tävlingsmänniskor (=dåliga förlorare) och många också är dåliga vinnare...

Utgång sedan - mårtensson, trevligt första gången för min del, svettades inte lika mycket som på morfars så det är en bonus måste jag säga..

För att samman fatta eftermiddagen, kvällen och natten har jag sedan rycktes vis fått höra att mycket av kvällen glömmts bort av en del, och mycket att kvällen vill glömmas av en del andra, intressant tycker jag :P

Söndagen var aktivare än vad jag trodde den skulle bli...städning både i hemmet och i valvet, dock kom jag lite sent så hann bara torka borden och följa med och käka pizza! Sedan blev det att köpa toa papper det var slut...inte bra... det blev lite godis också, handboll på tv och sedan tårta hos Lisa. Sara och Sanna följde sedan med på en promenad dock inte genom staden, utan på stranden, härligt, hade dock inte på mig rätt byxor så det var lite jobbigt för insida lår men ingen större skada skedd...

Det var helgen det!
Idag är det tisdag så kan nämna att måndagen var det plugg som gällde, först med Lukas och Sanna på bibblan och sedan var det föreläsning från 13 -17...hem spelade gitarr och gitarrhero sedan sprang jag...jag vet jag är lika chockad själv...

Men det kanske viktigaste som hände var ändå att jag bokade biljetter till Köpenhamn! Bror ska dit med sina kompisar som ett första stopp på deras resa genom Europa! Vill ni läsa om deras resa eller bara vill kolla in en hemsida kan ni kolla in den här...

Idag är det föreläsningar som gäller igen och sedan hoppas jag att det löser sig med boende för min del i köpenhamn, det var fullbokat på deras vandrarhem... Inte bra...

Må och Lev

Kommentarer
Postat av: Cami

Men kvinna! Du är ju psyyk! Du har ju skrivit en roman ju! pöss på lillkinden :)

2009-04-21 @ 10:35:30
URL: http://fridacamillaholmgren.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jo det var härligt i påsk! Jo nog ska vi hinnas träffas alltid! När är det du kommer hem? Vi är borta 12 juni till 8 juli :) Så vi har ju hela juli och augusti på oss :)

2009-04-21 @ 13:03:23
URL: http://jossanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0