Handbolls VM är igång!

Första matchen är spelad mot Kongo Brazeville eller något sådant, det är i alla fall inte Kongo Kinshasa (det Kongo man oftare hör om på nyheterna).
De ska visst ha tagit sig med i VM som tredje bästa lag i Afrika, men trots att det afrikanska lagen har blivit mycket bättre så skulle detta vara en enkel match för de svenska tjejerna!

Detta märktes inte i första matchen...enda spelaren som förtjände sin plats på planen var målvakten! Grymm det var vad hon var! Trotts dåligt spel i första så gjorde målvaktsspelet att vi hade 9 -9 i halvtid!

Andra halvlek startar bättre och det slutar till slut med 19 - 28, mycket för att det spelet fram blev mycket bättre och framför allt började de sätta kontringarna och det är ju lysnade, Kain i målet fortsatte och spela bra så det är trevligt! Flogman var också bra och det verkar inte som att de redan börjat ladda för nästa match mot Brasilien som vann mot Frankrike, det hade man visst inte räknat med!

Den stora frågan som fortfarande inte har blivit besvarad är: varför jag inte är uttagen till laget!!!
Menmen det är många matcher kvar och jag kommer förhoppningsvis att få svar på den innan turneringen är över :P

Imorgon 12.00 är matchstart imorgon, så om jag är vaken så kommer jag att se på den matchen!

Nu ska jag iväg på gymmet och köra ett litet trevligt pass!
Sedan ska jag ut!!! Ska bli himla trevligt, ska bege mig till Lina med massa trevliga tjejer!!

Må och Lev

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0