Helg!

Äntligen ledig helg!
Ska bara jobba imorgon till två, kanske lite drygt eftersom jag bakar..

Vad kan man säga om arga gubbar egentligen??
Gåå och lägga dig!!!

Hade en arg man som kund tidigare i veckan ja, idag också men han hann jag inte bli så arg på som den första...
Hade köpt öl och började tjata om att hur fjantigt det var att han skullr visa legg han var över 8 skulle aldrig mer handla i butiken(att tillägga kan sägas att han inte behövde visa legg bara säga sitt födelsedatum alltså när han fyller år) De lägga tillbaka varorna osv...tanten ansåg dock att de hade varit där så länge att de inte skulle göra det så det slutade med att de la från sig ölen och köpte resten (tanten gick med på att säga hon började 26... men man måste ju lyda sin man.. suck...)

I alla fall detta bryr jag mig inte så mycket om, utan jag bara sitter där säger det vanliga...jag måste kolla på alla, det är inte jag som har bestämt detta, jag gör bara som jag blivit tillsagd, får inte sälja utan datum blabla...

Han fortsätter med han packar och jag har börjat med nästa kund..
Snart kommer en av tjejerna som säljer jordgubbar och undrar om hon kan växla, men tydligen var universum emot mig just då så det funkar inte, vilket göra att jag måste byta till nästa kassa...

Det är då det händer!!!
Vi växlar och jag går tillbaka till kassan, vad tror ni händer då...jo en av ölen som jag blev tvungen att ställa ner på golvet gick sönder, och inte så som de brukar gå sönder jag tror inte ens att jag tar i flaskan, det som händer är att botten ramlar ut...

Jag ska säg till er att det  var jävligt tur för gubben att han inte var kvar i butiken!!! För då hade han inte bråkat mer om öl ska jag säga er, han hade nog inte kunnat dricka öl på ett bra tag....

Näää det hade antagligen inte hänt...men jag hade inte varit så försynt som jag var denna gång...

Det händer rätt mycket på butiken mycket konstigt...idag var det en kille som ville att jag skulle hjälpa honom fixa telefonbank och vägrade fatta att jag inte kunde hjälpa honom med det....

Och igår bakade jag, första dagen, dags imorgon igen :)
En av plåtarna var satt ganska högt upp, vilket gjorde att jag höll i denna, vad jag inte visste var att denna plåt hade kolabullar på sig..de är lite glidiga av sig...

Vi förkortar det hela och säger som så att jag vara gäggig i håret hela dagen efteråt och upptäcker det inte förrän en kund säger, men du vad har du i håret egentligen??
En bulle ramlade ner på mitt huvve.. :/ men det bjuder jag på, det var i alla fall roligare än en sur gubbe!!

Idag vill jag ha en mjukglass!! Men tydligen har alla min kompisar något annat att göra eller svara ej i telefon så det får bli en dag framför datorn...nääää jag tror jag läser istället!! Tusen stålande solar! Jättebra bok, har precis avslutat flyga drake och nu är det inte mycket kvar av denna :D

Må och Lev

Kommentarer
Postat av: Ida

Mjukgalss ikväll?

2009-07-03 @ 10:45:00
Postat av: Erika

Öppna ölen, häll över honom :9

2009-07-03 @ 21:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0