Jag anar ormar i mossen!

Så efter gårdagens midsommar firande begav jag mig till våran stuga för att lägga mig i solen och sola, men eftersom när jag kom dit så hade solen redan gått i moln och det hade börjat blåsa, så försvann suget... Men eftersom det bara tar en kvart tio min för mig att ta mig till stugan hemmifrån var det inga större problem... Jag antar att när man bor här uppe skulle man därför antagligen kunna kalla det för uthus(vilket i sig är ett ganska roligt ord...tänk på det UThus...är inte de andra husen också ute), men eftersom det alltid kallats för stuga och man tidigare var tvungen att ta båt för att komma dit fortsätter vi att kalla det stuga :P

Väl där ligger det en påse marshmellows vid eldstaden... första tanken... PERFA!! Gör up lite eld väntar på glöd...

Och medan jag väntar bestämmer jag mig för att gå och tälja mig en grillpinne!!

Jag har tygskor på mig och när jag går in i skogen tänker jag så att det inte vore så bra om det kom en orm och bet mig nu...
Eftersom jag hört att ormar skrämms bort av att man stampar med fötterna väljer jag att kliva väldigt hårt för varje steg jag tar... ungefär 10 meter in i skogen hittar jag en kvist som kan bli en jäkligt bra grillpinne och väljer därför att stanna och börja tälja lös denna!!

Men vad händer då???

Jag blir attackerad av en svart orm!!!!! Argsint var den.. men snabb som jag är lyckas jag få upp handen och föra ormen bort från mig, med ett strypgrepp!! Jag kollar ormen i ögonen i corocodil dundee anda vilket gör att ormen lugnar ner sig, då släpper jag ner den och den slingrar snabbt iväg från mig eftersom den insett att den mött sin över kvinna!!

Eller så hände detta...

jag hör hur något låter till vänster om mig och ser en svart orm slingra bort från mig i fullfart, vilket gjorde att jag sprang åt andra hållet i full fart!!

Men det som är läskigt med historien är att jag tänkte att jag skulle träffa en orm och jag gör detta....visste jag undermedvetet att jag skulle göra detta eller är det bara jag som håller på att bli paranoid??

Ja jag överlevde i alla fall och kommer istället för att dö av ormbett dö av en propp från alla marshmellows som jag tryckte i mig!!

Må och Lev

(Så var det klart, UPP är den enda rätta vägen att åka!)

Kommentarer
Postat av: Erika

OJOJ snart är det augusti!! :D:D å du! jag har hört en mustach/skägg teori vi måste diskutera!!! Puss

2009-06-20 @ 23:23:22
Postat av: Cami

Hallå! Ska vi inte dra lite volleyboll imorgon? Skulle vara suuuperkul tycker jag! :D Det är bara söndag juh! Hör av dig!

2009-06-21 @ 00:13:48
URL: http://fridacamillaholmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0