Lite punkter att ta upp...

Här händer inte så mycket...just nu känns det som man är ensammen hemma, men jag tror martin ligger och sover, sitter man uppe och spelar spel hela nätterna kan man ju inte gå upp innan 12...men jag ska nog förksöka väcka honom idag med som igår, jag var inte så populär då, och jag som kommer ihåg tider då han var den morgonpigga av oss..

I alla fall några saker som jag måste ta upp...

1. zoom på appels datorer...
2. Kylan i huset
3. Bal idag..

Och vi tar det i tur och ordning...
1. Jag sitter just nu vid min brors dator (den som skvallrar kommer att bli dömd för medhjälp till mord) Han har i alla fall en appel (macintosh) eller vad de nu heter.. Väldigt trevliga apparater, men varför ska det finnas zoom på mus ytan??? Var enda gång man ska flytta på musen blir skärmen större (gigantisk) eller mindre(minimal)

Det är inte så att den ändrar lite åt gången, nä det är allt eller inget, så kallad ketchupeffekt...Detta gör att med Elins temprament så kommer snart datorn att flyga genom fönstret...Kommer dock inte ske något glassplitter eftersom jag antagligen har öppnat de ny bytta fönstrerna(de blev så fint, kan ju inte he sönder dem redan) Men datorn kommer det inte vara kvar så mycket utav...Eller... kanske bara kastar ut strömkabeln, de går väl inte sönder?? Så behåller man husfriden!!

2. Så då blev det nästan en snygg övergång till att snacka om huset. Tydligen har de haft några varma dagar här uppe med, vilket betyder att värmen i huset är avslaget, därför sitter jag här och hoppas på varmare väder, eller att det ska bli så kallt att pappa inte står ut längre, medan kommer jag och sitta här och fundera på om jag ska sätta igång en brasa eller om det är för mycket jobb med det... 

Tills jag bestämt mig för vad jag ska göra sitter jag här och fryser, till er som läst fysologi kan jag säga, att mina yttre blodkärl inte får någon värme just nu, det är mina inre organ som tar all värme för att klara sig...men jag har inte börjat skaka ännu så det är ett tag kvar tills jag fryser ihjäl..

3. Så idag är det bal i Pite, för de som går på Strömbackaskolan, min broder Daniel ska gå med sin tjej madde, maddis, mudda, budha eller Madeilene(kan inte stavat, sry). 

Men chocken kom dock när jag kom hem. Som de flesta vet snackar jag och morsan med varandra i princip varje dag, och vissa dagar har det helt enkelt inte hänt något, så det man fått höra från mammas sida har varit typ:
Joo vi har varit till mormor och morfars hus och sorterat grejor, mormor mår bättre idag, Martin är på träning, Daniel kommer hem till Balen, Martin har det bra i Europa, Nya fönster. Detta är teman som upprepats ett flertal gånger under de senaste två månaderna...

Men det hon inte tyckte var värt att berätta, var att Martin också ska gå på balen...Inte bara att han ska gå på balen, han ska gå på balen med en handbollskompis till mig!! Wiikke, vet inte om det smeknamnet någon sin fastnade, men Ewa min Ewa min målvaktskompanjon i så många år...

Snacka om att ha prioriteringar na fel, ja att mormor mår bra kommer högre upp på listan... Men någonstans sedan måste väl ändå detta komma....

Vädret för våra balgåare eller vad man kallar dem, är nu på morgonen 18 grader och molnigt, men det är mycket tunna moln så förhoppningsvis kommer det att vara fint till kvällen...Och det hoppas jag verkligen, orkar inte stå i flera timmar och frysa för att se de vackra männen och kvinnorna (i vissa fall pojkar och flickorna (de flesta kanske, får se).

Det var mina punkter kommer inte hända mycket idag, de flesta jag känner jobbar eller förbereder sig inför bal på ett eller annat sätt, själv ska jag nog ta en promenad ut i skogen gå runt småkvarn kanske...Men vi får se vart dagen tar mig, känns väldigt spontant, funderar på att ringa till Jossan måste ju hinna träffa henne innan hon beger sig till Staterna!!

Jaja nu ska jag sluta tjata om inget...

Må och Lev

ps. Erika hur går det med sökandet efter Billy?? Fanns ingen på tåget... :(

Kommentarer
Postat av: Erika

Billysökandet i lördags gick väldigt dåligt faktiskt.. Var ju inte riktigt samma sak utan dig duvet=) Hittade en plopp däremot... :P puss!

2009-06-09 @ 13:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0