"Efter-match-deget"

Som jag skrev nedan så har vi haft match idag! Jag älskar att spela match, tyvärr blev inte resultatet lika roligt :/ men det funkar ändå fått träffa tjejerna och det är alltid trevligt!

Det var vår sista seriematch, vi har fortfarande kvar dm - finalen!! *Jippi* Men en sak som jag kommer sakna är "efter-match-deget". Nu kanske ni som inte har varit med om matcher och tävlingar på samma sätt som vi som utövar matcher förstår... Men jag ska försöka att förklara vad "efter-match-deget" är...

Jo när man spelat en match så har man först och främst tagit ut sig till match så man är fysiskt trött och sedan har man även laddat för denna match ett bra tag i förväg vissa flera dagar andra lite kortare, så efter matchen är man även väldigt psykisk trött! Detta är inget som man känner förrän man har slappnat av, ungefär efter en halvtimme i bussen...

Då kommer de första symptomen... 1. Hunger du blir sugen på allt!! Helst mat man kan få NU!!  Godis Glass Pizza Morötter osvosv... tänkte ni på att det var mycket onyttigt?? aa För när man spelat match då har man ju bränt så mycket energi så det spelar ingen roll, tycker man i alla fall!

Det som händer sedan är att man äter!! Massor!! vilket leder just till "Efter-matchen-deget" för er som är pitebor så kan det nästan likans med paltschwimen medan ni andra kan bara tänka er känslan av att vara typ helt död, jag vill helst bara ligga i soffan/sängen och se på tv tills det är legitimt att gå och läga sig, och sedan göra det. Medan jag gör detta får det gärna vara en godis skål framför mig!!

Denna känsla har jag nu och finns det inte möjligthet att utöva denna känsla kan ett lätt irriterat humör bryta ut... Vilket det har gjort eftersom möjligheten inte har funnits...

Så har ni någon i er närhet som möjligtvis kan bete sig på detta vis efter match låt denne helt enkelt bara ligga framför tvn så kommer allt att bli bra!!



Men trots att jag idag har "efter-matchen-deget" så har jag lyckats motstå frestelsen...trots att jag sökte reda på denna bild.

Om ni ursäktar så måste jag sluta nu, måste torka av datorn från saliv innan den får vattenskador.
Lev och må!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0