Födelsedagskupp!!

Måste be om ursäkt om tidigare inlägg! Kanske inte har varit så givande för någon, men händer det väldigt lite i ens liv, precis som det brukar vara i tentatider så då får bloggen lida!! Men idag har jag faktiskt något att skriva om!!

Har varit på Labb idag och sedan var det raka vägen till bibblan där jag skulle träffa dagens huvudperson! Tessan "Stjärnan" Stierne om man så vill! Efter att ha suttit i bibblan i X antal timmar, så länge att ögonen inte längre kan fokusera, så länge att när man får i sig lite energi så blir allt roligt! Till och med de gråa väggarna i biblioteket, det var enkelt utryckt dax att gå...men då... Jag ska säga precis som i en reklam film!

Plötsligt händer det!!!

Telefonen ringer! Vem kan det vara, vem vill ringa mig?? Lisa ringer.. Vad vill hon?? Har ju just pratat med henne om nycklarna till träningen.. Det är då det börjar kupparnas kupp!! Kuppen som får Jönsonligan att se ut som amtörer. Ska försöka beskriva samtalet så lik som möjligt!

E: Hej det är Elin
L: Hej, är Tessan där?
E: eee jaa?!?
L: Gå iväg så att Tessan inte hör.
E: Ok
L: Sitter ni vid fönstrena, och ser ut mot vattnet??
E: eee vilket vatten?
L: Det vid trade center
E: Nä vi ser inte något från vårat fönster
 ---- Nu har jag gått ur hör håll----
L: Tessans pappa kommer!
Samtalet fortsatte Det var då allt började, så Lisa skötte logistiken.
Och jag gick tillbaka och försökte få Tessan att stanna kvar i bibblan några minuter till! Tessan frågar sedan vem var det där:
E: eeee MAMMA!!!
T: Hur kan hon veta vart vi sitter?
E: nää vi ska byta fönster hemma och vi några fönster som vätter mot vattnet, så det var det vi pratade om
T: jaha...Ska vi gå då??
E: Nää ska vi inte ta och plugga lite till??
T: eee Okej??..

Förta gången som det faktiskt känts bra att ljuga fast det inte riktigt var en lögn, vi ska faktiskt byta fönster och några fönster vätter faktiskt mot vattnet men jag pratade ju inte med mamma, så det kanske var en lögn ändå, men nästan inte... :) Men så helt från ingenstans:

What a suprise!!

Tessans pappa och hennes systerson kommer!! Lyckotårarna sprutade och alla blidde glada!! Vilket bra slut på pluggandet!!

Så GRATTIS på födelsedagen Tessan!


Sorry Tessan hittade ingen bättre bild på oss...

Men istället för tårta blir det för min del träning... Men T som T skulle man kanske kunna säga...

Må och Lev

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0