Funderingar kring helgen!

Så nu var tentan gjord och en hel helg har gått sedan dess och än en gång har mitt huvud(caput) fyllts med en massa tankar... Anatomin har startat idag, därav den lilla parentesen.

Helgen har gått i historienstecken med en försmak på fredagen med födelsedagstårta och hårblekning...

Hur kan det komma sig att äggvita och socker är så gott tillsammans, det skulle jag aldrig kunna ha listat ut... Jag tycker det är rätt cool egentligen hur gick det egentligen till när de kom på med det?? ooo vet ni vad jag ska prova idag?? Ni vet de där vita som kommer ut ur hönsen, kläcker man dem så kommer du ju ut någon gäggit genomskinligt men nå gult i mitten... Jag tänkte dela på det genomskinliga och kalla det vita och sedan ska jag vispa den jättehårt med en massa socker och sedan ska jag värma det... tror ni inte att det kan bli gott???
Den personen som tänkte det kan ju inte direkt ha verkat smart... men det är därför man inte ska vara rädd för att dela med sig med sina dumma, eller ska vi säga lite konstigare ideér, hade hans medmänniskor insett vad som skulle komma ut av att han sepparerade de genomskinliga och sedan värmde det med socker och insett hur mycket det skulle komma att ge världensbefolkning så skulle han antagligen fått nobelpris, nu slutade det säkert med att denna person fick sitta ensam vid elden istället för att vara den kung som han förtjänade!
Han var helt enkelt före sin tid, så som så många andra....

Har hört föresten att när de började göra surströmming så var det ett misstag, det skedde något fel med fisken när de skulle göra den...Min stora fråga är då... Vem är så dum att den smakar den, hur tänkte den då?? Hmm här har något blivit fel och det luktar rutten fis, ska vi inte ta och pröva det med lite tunnbröd och potatis???
Det måste ha varit ett rejält svält år det året...
Men jag ska inte klaga jag tackar bara för att både personen som gjorde den första marängen och personen som vågade smaka surströmmingen gjorde det, världen skulle inte ha varit en lika underbar plats om ni inte hade gjort det!

Sedan gick tidsmaskinen till 60 och 70 talet när det var tema fest på schemat för lördagen!!
Vilket hår vi fick ha!!! Jag ska bara säga dig att det fuffet satt i sig till måndagen då det var dags för en välbehövlig dusch...

Sedan kan vi säga att det finns idioter och sedan så finns det IDIOTER! Har aldrig varit så nära att slå en människa som jag var i lördagsnatt...men det försöker jag mest att glömma, lyckades skrämma stockholm i alla fall...

Skulle det inte ha varit underbart att leva på 60 - talet tänk dig bara gå omkring hög på hårsprej varje dag det måste ju ha varit en underbar tid, inte konstigt att folk var så glada och de gjorde så bra musik



Det är ju så underbart!!
En annan klassiker denna gången svensk är ju:




Sedan hade de så underbara kläder också....Man fick dansa gitterbugg, och sedan också säga det behövde inte lära säg ord som lindyhopp och sådant... Man fick se när folk gick på månen!! Sedan var ju Kennedy around också trevligt...

På söndagen var det bakis dag med pizza och film.. Då utnyttjade vi tidsmaskinen till max som då tog oss tillbaka till 1700 talets england! Jag behöver bara säga
- Mr Darcy!!!



Mycket trevligt!!!

Må och Lev

Och ja Erika jag tror att så är fallet! Kanske måste göra lite mer PR...

Kommentarer
Postat av: Fanny

Oh mister darcy! jag säger dåd et, en fantastisk film, och vilken man! Förresten så kommer jag ju ner snart! blir skoj.

2009-03-31 @ 06:37:16
URL: http://enfyrafortre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0