The 411 of Stockholm!

Nu är tentan gjord så här kommer the dirty info om Stockholmsresan!

Vår resa startade Torsdag eftermiddag! Lisa satt vid ratten, och vi andra startade med anatomi plugg, vilket inte uppskattades av de två som inte behövde plugga anatomi (Erika och Tessan). Så vi slutade ganska snart...

Snart kom vi fram till vår huvudstad, där vi delades jag, Erika, Lisa och BG sov ut i Värmdö, hos BGs syster i deras stuga på gården! Mycket mysigt!!

I Stockholm var vi kl 2400 så vi begav oss till sängen direkt!

Dagen där på vaknade vi upp gjorde oss klara tog bilen och begav oss till centrum för att shoppa! Vi mötte upp Tessan, Fia, Lotta, Markus(Malin som de bodde hos kille) och senare lämnade vi av Erika som begav sig till Avesta!
Sedan soppade vi lös, kan bara tala för mig själv, men lite pengar gick det alltid! Och resultatet?? jo:
2 par jenas
1 topp
1 klocka
1 par örhängen!
:D

Mycket nöjd!! Sedan begav vi oss ut till Värmdö igen, och vem sätter sig vid ratten och kör oss ut från centrala stockholm ut till värmdö i rusningstrafik??
Joo det var jag!! mycket stolt över detta eftersom det är första gången jag kör i staden!

På kvällen grillade vi med BGs syster och hennes kille mycket gott!!!!! Sedan gjorde vi oss klara för att göra staden.. mötte upp Lejon med vänner och senare även resten av tjejerna!!

Måste berätta en liten anekdot från bussresan hem!
Tydligen stängde alla krogar för 18 åringar 2 när vi skulle hem så fick höra mycket trevlig diskussion på vägen hem!
Tjej1: Asså jag är så trött imorgon ska jag sova ut!
Tjej2: aa
Tjej1: Det har varit så mycke, asså jag ska sova tills jag blir lycklig
Tjej2: aa asså så skönt!!
Tjej1: Aaa liksom jag är värd att sova efter allt som varit!
Tjej2: aa men liksom vad gör du om du vaknar??
Tjej1: aa men då får jag TA det, men jag måste sova!!

EEHH väldigt roligt att höra på!

Lördagen närmar sig nu!! Och på lördag är det SM-final i handboll!!

Först lite vardring på Globenshopping och sedan lunch skit god sallad för min del! Mozzarella och soltorkade tomater!!

Sedan var det dammatch!!
Ingen cock här att det var Sävehof som vann, och Johanna Alhm fick ta sitt sista SM-guld innan hon beger sig till Danmark för att bli proffs!! Inte så kul match, men kul för Johanna!

Herrmatchen blev destomer spännande och en mycke roligare läktar match! Det var Röda tröjor i hela hallen!! Förutom en högljud blå sektion!! Det var mycket skoj att höra dem!!

Allingsås och den mycket duktige målvakten Kappelin vann!!
Om jag skulle gifta mig med honom så skulle jag heta Elin KappELIN skulle inte det vara kul??
Så om någon skulle känna honom räknar jag med presentation!!!! Måste ju helt enkelt bli bra!

Sedan begav vi oss till en pizzeria för att käka lite mat sedan begav vi oss ut till Värmdö för att sova sista natten!

Söndagen innebar hemfärd med pitstop på Max och ett självklart glasstopp!!

Detta storyn om Stockholm!! Supertevlig helg med laget måste jag säga!!!!!

Lite små saker...Talade tidagre om onödig uppfinningar om blåsgrejerna som ska torka händerna!! I globen hade de några som faktiskt funkade...fortfarande mycket bakterier, men den mindre orkan som den skapade blåste bort allt vatten så torr blev man i alla fall!

En lite trevligare sak som jag märkte var att de ute i värmdö hade trevliga röda stugor som busshållplatser som de hade tidigare, inte sådan där tråkiga sargliklande hus... inte kul!! Mer Röda stugor till buss folket!!

Må och Lev

Kommentarer
Postat av: Erika

I Danmnark hittade ja en jätte konstig sån där blåsgrej.. man skulle sticka ner hela händerna.. ganska otäckt faktiskt! men grymt effektivt:P

2009-05-17 @ 10:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0