Alice i underlandet

För kanske två tre sommrar sedan fick jag för mig att jag skulle läsa de här klassiska barn böckerna, och Alice i underlandet var en av dessa. Kom och tänka på henne när jag stod i duschen nyligen!

Det är nämligen så att Alice träffar en massa underliga djur och folk, när jag står i duschen får jag se att ett par av min mors glasögon ligger där. Så min tanke var helt enkelt att vårt hus skulle kunna bli det hon besöker efter kaninens, kvinnan med de konstiga glasögonen så kunde min mamma springa omkring och säga saker som, Har du sett mina glasögon? Jämt när jag ska leta efter något måste jag leta efter mina glasögon först! eller Nää glasögonen har jag bara för att se bra ut. Huset i sig skulle vara fyllt med glasögon, glasögon utan bågar, glasögon utan linser vanliga glasögon, glasögon med bara ett öga och så vidare och trots att glasögon fanns i varje vår skulle den virriga kvinnan inte hitta sina glasögon!

Ja sånna tankar kan man få när man duschar i bugg (vårt gårdsnamn)

Må och Lev

Kommentarer
Postat av: Lisa

Elin de där lät lite förvirrat. Du har nog druckit för mycket julmust ;)

2010-12-29 @ 09:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0