Baksidan med att plugg för mycket

Igår kväll satt jag med mitt plugg till 17 ungefär, då jag beger mig till ICA för dagens inköp. När jag handlat mitt BACON så inser jag !!!! Jag har tappat mina nycklar!

Tillbak till bibblan, inget där, till lunch stället ingen, inget där, till micron på skolan inget där, i dörren hemma, inget där!!!! Vart är mina nycklar???

Klockan är nu 18 och vid 19 skulle jag ta en liten promenad med en vän, och jag tänkte skit samma jag går dit, men jag kan ju slå en pling innan, 4 plingar senare inget svar... Som tur är vet jag att hennes ringklocka skulle kunna väcka döda, så med lätt ilska (inte på vännen utan på att mig själv och att nycklarna är borta) stegar jag dit!!

Det visar sig att jag väcker henne och sedan är det dax, riva ut hela väskan, inget där! Tur som man har så får man lite mat där, och humöret vänder något, efter förtärandet av mat begavs det till alla platser igen, nu vänder vi till och med upp och ner på BACON havet, men ingenting!!

Vart är mina nycklar??...

Sen visar det sig att Sverige förlorade matchen mot Frankrike... inte bra, inte bra alls...

Som tur var får jag sova hos vännen vilket göra att jag slipper spendera natten i trappuppgången! Phew

Nu är i alla fall nycklarna upphittade, någon vänlig själ hade lämnat in dem i expeditionen på skolan!!! Denna vänliga själ ska ha ett stort tack, hoppas att denna någon läser detta... men risken är inte så stor att denna någon läser det eftersom det är få av mina vänner som ens vet om att jag skriver detta, så risken att någon utanför skulle läsa detta är minimal.. men tack i alla fall!! :D

Vet egentligen inte vad jag ville komma med med detta, kanske att under gårdagen var det lätt motvind, med förlust för Sverige, borttappade nycklar och mindre framgångsrika studieförsök, men att idag så har jag hittat nycklarna och det går bättre med plugget vilket borde betyda att Sverige också bör vinna idag mot Ungern... Eller??

Och självklart, att om jag hade slutat plugga vid ett tidigare tillfälle så hade jag kanske hunnit höra med expeditionen innan de stängde och så hade jag inte behövt vara frustrerad större delen av kvällen... Men inget ont som inte för något gott med sig :)

Må och Lev

Kommentarer
Postat av: Karolina

Vilken jävla optimist du är :D

2010-12-15 @ 13:18:46
URL: http://www.witheyesblinking.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0