En dag på biblioteket

Innan jag börjar min beskrivning skulle vilja dela med mig av ett minne från lågstadiet/mellanstadiet, det är inte så jättespännande, men jag kommer ihåg att det var typ mitt svåraste ord att skriva!! Och så kommer jag ihåg att jag tyckte alla biblitekarier var så himla trevliga som läste för en och hjälpte en hitta böcker!! (en lite parentes är att jag är inte säker på om jag kan stava det fortfarande... men det känns som att det är jättelätt nu...)

I alla fall en dag på bibblan, startar med att man går in genom sväng dörrarna och genast känner du att axlarna åkte lite längre ner, sedan kollar du upp och bibliotekarien bakom disken kollar på dig med ett leende som säger jag känner igen dig vad kul/tragiskt att du kom idag igen!

Sen går jag/man upp och tar sig ett bord, oftast samma bord som dagen innan om inte någon idiot som inte brukar vara på bibblan så ofta är där och har tagit "DITT BORD" men man kan inte säga något för denna person förstår inte bättre, då tar man bordet brevid och ordnignen på bibblan är förstörd för resten av dagen och de här personerna som du känner för att ni alltid sitter vid varandra men egentligen inte känner kollar lite konstigt på dig för att du satt dig vid dennes bord!

Du startar sedan datorn sätter igen facebook, spotify och sist men förhoppningsvis för dagen inte minst uppsatsdokumentet. Queuear en bra lista och kollar om det hänt något på fb och sedan kollar vi lite på dokumentet, men veta har det hänt något på fb?? sedan kommer det en dålig låt, bäst att byta och queuea lite andra bra!

Snart har vännerna kollat sin fb eller ibland var man själv klar först då är det dax att sträcka på benen och säga hej till alla IRL och bestämma hur lunchen ska förtäras, de senaste dagarna har det varit en låda tillsammans med sökarna, snart har vi kommit igenom den kvalitetsrullen! :D (visst är det tråkigt att snart kommer man inte kalla film för rulle längre för man vet inte vad det är).

Sen går dagen vidare, förhoppningsvis får man något gjort, men det är inte alltid säkert, ibland blir det helt enkelt inget gjort, medan dagen där på kan det hända mer än vad som hänt de senaste 10 dagarna... (jag hoppas på en sån dag imorgon!)

Där kring två minskar folket, vid tre ännu mer och vid fyra har de flest försvunnit, nu är klockan 17.10 och det är nästan helt tomt!

Vissa kommer nu, men dom är ju inte riktigt kloka!

Det man kan säga om en dag på bibblan är att man kan tro att alla ser likadana ut, men då har man fel, för det är ju alltid olika statusuppdateringar på fb!!
Tack för mig

Må och Lev

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0