Rädsla

There is nothing to fear but fear itself!

Smart kille (antar jag) som sa det!
För det är när man blir rädd som man gör de dumma grejerna!
De som är bollrädda blundar och kollar bort, hur ska man kunna undvika bollen om man inte ser den??
Det är alltid de som är rädda för hundar som den kommer till!
Om man är rädd för spindlar blundar  och skriker har man heller ingen aning om vart det man är rädd för tar vägen!
Om jag skulle möta en björn skulle jag bli rädd och antagligen skrika och springa, kanske till och med klättra upp för ett träd...vilket man inte ska göra....

Jag är rädd för flugor och vissa spindlar, men det är mest ett överaskningsmomentet om man får se dem ett tag och vänja sig brukar det lösa sig....... inte alltid med flugor dock för de är så äckliga!!!
Säkert skulle jag vara rädd om en tiger kom springade mot mig...men det har inte hänt, så än så länge är det mest det jag är rädd för...

Fast det som jag är mest rädd för i hela världen(det jag har sett hittills av den) är inte ett djur eller en spindel insekt eller amfibie mörkret eller monster under sängen...

Men det ska jag jobba med, jobba med det hårt och snart! Snart kommer jag inte att vara rädd för det längre!!

Må och Lev

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0