Ett sport inlägg :)

Tänkte att jag skulle skriva lite funderingar kring idrotter och sporter som jag har haft under mina dar... särskillt de senaste veckorna, vet dock inte varför....

  • Det måste vara jobbigt att vara färgblind och spela bandy...
  • Varför måste domaren alltid ta i bollen i basket mellan straffkast, ja typ hela tiden?
  • Varför tog de bort uteslutningsregeln i handboll??? Kanske den roligaste regeln/tecknet som fanns!!
  • När är man för gammal för att vara skipper i curling?? Och följdfråga finns det någon övre gräns för hur gammal man måste vara för att få vara med i OS... jag menar det finns ju en undre... (Kanske konstig följdfråga eftersom den inte riktigt är curling orienterad...men när tittar man på curling när det inte är OS)
  • När ska Janne Ekman sluta spela handboll på riktigt?? Inte för att jag tycker att det är dåligt... han har ju som försökt ett tag tänkte jag...
  • Hur många prickar är det på en basketboll och hur många hål är det i en innebandyboll??
Det var några av tankarna jag har haft några frågor eller kommentarer eller bara säga hur dumma de är kan bara kommenteras...

Nu ska det pluggas vidare!

Må och Lev

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag kan nog besvara en av dina livsfunderingar när det kommer till just idrotten - en innebandyboll har 26 hål! Sen väger den 23 gram om du skulle få någon fundering kring det ;D

2010-04-06 @ 00:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0