31 och en halvtimme

Det är alltså 31 och en halvtimme tills första planet mot Korea lyfter...

Så det har gått största delen av de 7 dagarna har gått och jag har ägnat mycket tid åt att träffa nära och kära!

Igår var jag till exempel förbi min moster dit även min mamma följde med! Vet inte hur många av er som läser som känner min mamma eller för den delen min moster. Det man kan säga om dem för att denna historia ska få ett sammanhang är, ett att ingen av dem är stor konsumerare av alkohol tillhör nog den delen av befolkningen som drar ner sveriges medelkonsumering det andra är att dessa kvinnor när de inte är tillsammans är två förståndinga kvinnor, men när de är tillsammans blir de lite små knasiga! Vilket jag och min kusin har fått uppleva många gånger! Bland annat en gång när vi spelade pratmakarna och de inte kunde förklara eller förstå att ordet var sol.

I alla fall igår besökte jag min moster! De var förra hösten till Turkiet tillsammans där de båda köpte var sin flaska tequilla rose (För det var ju så gott!). Denna tar min moster fram och frågar om någon vill smaka.. jag säger till min mor att jag kan köra så de blir de två som dricker en skvätt av denna! Vilket de tycker är extremt roligt, att dricka på en blå torsdag!
Häjn var gott säger moster och dricker upp en klunk! Hjän var gott säger hon igen och dricker upp det som var kvar!

Samtidigt som mor min dricker sitt... Sedan lägger moster fram tanken att egentligen är det dumt att bara dricka så här litegrann för det känner hon ju inte av och helt plötsligt frågar någon om hon ska upp till OK eller något och då kanske hon glömmer att hon har druckit och tar bilen... så därför vore det ju bättre om hon vore ordentligt full, för då skulle hon ju känna att hon inte kunde köra och den risken skulle försvinna!

Detta är en av deras knasigheter som kommer när de är tillsammans.. kände att jag var tvuingen att dela med mig!

Men tillbaka till resan!
Jag fick idag mail av min buddy som jag har i Korea hon/han heter Chejin Kim jag och mina vänner från pite googlade och kollade facebook och är rätt hundra på att det är en tjej :) Hon ska ha en till utbytesstudent att ta hand om och han/hon heter Xiang Lian självklart kollade vi upp denna med och vi misstänker att även detta är en tjej så det ska bli spännade att se hur det är i verkligheten... är det någon som känner för att sätta en slant emot detta så är jag beredd att starta en bettingpool här :)

Hade en till historia att berätta om min mamma och Korea, men det blev ett ganska långt inlägg så spar lite på den! Kan också säga att jag har fått mail om mitt boende men spar på den med så att jag har något att fylla inläggen med!

Må och Lev

Kommentarer
Postat av: Karolina

Take care :)

2011-02-19 @ 15:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0