Lite uppdatering bara :)

Så snart har jag varit här en vecka, crazy!

Egentligen har jag en massa att skriva men kan inte riktigt välja vad..

De senaste dagarna har varit rätt intensiva med citytour shopping utgång och massa fixande kring skola, bankkort, id-kort, alien regestration card och account på skolan välja kurser fixa mobil jaa helt enkelt en massa! Så igår kom jag hem kring halv 11 på kvällen från lite shopping, tanken var kareoke och utgång, men jag valde sängen istället, och eftersom det var första natten med kudde och täcke har jag inte frusit och sovit som en stock! YEY!!

Koreanerna verkar vara ett mycket trevligt folk, de sätter mycket fokus på utbildning och ålder. Köpte ett par skor och expediten som hjälpte med tog på mig skorna, kändes lite konstigt när hon knöt dem åt mig till och med!! Enda nackdelen med en del av dem är att de kan väldigt lite engelska och en del kan engelska men är rädd för att använda den, men det koreaner jag träffat som kan engelska är super trevliga i alla fulla fall ;)

Ooo det var skit gott jag smakade ett risvin, som jag inte kommer ihåg namnet på, men det var ett jättegott vin, vi drack det med sprite eller ett lokalt märke som hette cider, men det var visst som sprite:)

Massa grejer man ska hålla på med när man dricker i Korea, som det är överallt, men bland annat häller man inte upp sitt eget dricka utan när mitt är slut så ska någon upptäcka detta och fylla på mitt glas, egentligen den som är äldst och när detta sker ska man även hålla sin skål på ett visst vis men allt inom sinom tid!

Idag regnar det så jag har tänkt att gå och äta lunch med en vän och sedan blir det nog handla lite mat kolla om kontokortet funkar igen och sedan hem och se film och kanske lite skid-VM men man vet aldrig vad som händer :)

Må och Lev

Kommentarer
Postat av: mamma

hoppas det ordnar sig med ditt bankkort annars får vi fixa det i morgon kram mamma

2011-02-27 @ 13:06:16
Postat av: Fanny

Åh Så spännande att läsa! Låter i alla fall som att du har det bra.. Jag har varit hemma i Piteå i helgen, riktigt skönt! Vi hörs!

Kramar

2011-02-27 @ 16:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0