Riktig mat!!

Idag var första dagen på introduktionen på skolan!
Måste börja med att säga att jag är grymme imponerad av min orienteringsförmåga just nu! Hittade utan problem till stället vi skulle mötas på! När vi sedan skulle hem hade jag mer koll på stället än min buddy!! Grejt!

Så idag har bara varit massa info om hur bra skolan är vad vi måste göra för att kunna gå här och blablabla.. men det var mycket trevligt att träffa massa folk och inte bara sitta och uggla här :)
Har i alla fall en buddy som ska hjälpa mig med det mest tror jag.. hon är i alla fall en av dem som är bäst på engelska i alla fall i vår grupp så det känns jäkligt skönt!

Så till lunch idag blev det för första gången i korea koreansk mat!! Och även första gången som jag ätit två ordentliga måltider! Det är grejt!! Maten i kaffeterian var inte den godaste, smakade typ inte så mycket.. men gode gott var det i alla fall!

Till middag gick vi till något som jag inte kommer ihåg namnet på, men det kändes som en snabbmatsresaurang bara det att det var koreansk mat som serverades så det var gött!! Provade nå dumplings i nån soppa, nått som var friterat som var riktigt gott och så var det nått som jag inte vet vad det var i, men tror att det mest bara var grönsaker ris och typ svamp!

Det som jag märkte är att maten antingen är stark eller så är den lite sötaktig! Man delar maten så det är bara att beställa så beställer någon annan något annat och så provar man allt, superpraktiskt när man inte kan välja :)

En kul grej var att jag träffade en kille som hette något (surprise :P) men jag kommer bara ihåg hans efternamn som var steele så jag tänkte på dom här atcion figurerna, för han såg lite ut som en sådan, inga ben men jobbat massa med överkroppen :D

Tack för idag nu blir det sängen!!

Må och Lev

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0