Conspiracy theory

Igår drog jag och min vän upp värsta konspirations teorin!

Men jag ska ta allting från början!
Igår så var det äntligen dags att lämna in uppsatsen och jag hade precis skaffat premium på mobilen när jag går från bibblan lycklig över att kunna lyssna på alla min underbara spelningslistor på spotify när jag ser en skylt!

Under mitt första ögonkast av bilden reagerade jag inte på den, sådana här skyltar ser man ju överallt, men så läste jag lite noggrannare och upptäkte att det annars alltid förekommande ejet inte var där! Jag måste visa skyllten!


Så när jag upptäkt denna skillnad tänkte jag! Kung nu måste alltså rökare söka efter denna skyllt för att få röka och och vi icke rökrare slipper som tidigare söka efter rökning förbjudet skyltar för att få andas!

Men sedan la jag över detta med.. låt oss kalla henne Karolina (det här är ju ungefär lika stort som pelikan fallet så jag vill inte riskera något). Tydligen är det så att om svenskarna fortsätter att sluta röka i samma takt som vi gör idag så kommer Sverige vara rökfritt 2028!!

Vi har alla sett dokumentärerna där de delar ut cigaretter för att ungar ska bli beroende i u-länder för att nämna ett exempel.

Teorin är allså att något stort tobaksbolag har satt upp denna skylt för att informera oss svenskar att trots att det är ohygligt ohälsosamt och dåligt för dig att röka så är det fortfarande tillåtet! Med undermeningen "Så gör det"

Väldigt läskigt!!
Min fråga är helt enkelt hur många liv gick till spillo för att få upp denna skylt, hur mycket mer skit kommer man hitta när man gräver vidare i denna fråga!

Det var allt för mig!
Må och Lev

Kommentarer
Postat av: "Karolina"

så gör det. så gör det. så gör det. Det är TILLÅTET, gör det gör det gör det. Vi är ju definitivt något stort på spåret.

2011-01-30 @ 10:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0