Skräck!

Tandläkare är en sån här universal grej att vara rädd för.. det är ju inte som blommor tillexempel..
Jag har ofta funderat vad detta beror på..

Kan det vara det här ljudet som borren gör, kan det vara att det är läskiga gubbar, kan det vara att det gör ont... känner aldrig att jag har varit i närheten av lösningen på denna gåta!

Och inte trodde jag att jag skulle få svaret när jag satt på toaletten och gjorde vad man gör på toaletten..

När jag läste det så var det självklart! Hur kommer det sig att jag inte vetat om detta tidigare!

Varför är det då på detta viset?
Jo, det är nämligen så att det var en tandläkare som uppfann den första elektriskastolen och när man sitter där hos tandläkaren är det inte så att det känns som om man är fast, lite som i en elektiskstol!!

Så där har ni det! Elektriskastolen! Därför är det så många i vår värld som är rädd för tandläkaren ;)
På tal om tandläkare så har vår vän eddie talat om tandläkare på sitt eget lilla sätt och ger sina egna teorier om varför vi är rädda.. Länkar det så blir det en lättsammare avslutning på ett inlägg med ett så tungt ämne!

Må och Lev


Kommentarer
Postat av: Karolina

ÄLSKAR sushi-högen i headern :D Vill ha!

ÄLSKAR mina röda tights också, såklart!

2011-01-11 @ 22:51:28
URL: http://www.witheyesblinking.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0