Japan

Så nu var det ett tag sedan jag skrev igen, men jag tycker att det kompenseras med att jag la ut lite bilder på facebook... eller??

Just nu tänker vi mycket på alla japanska utbytesstudenter som är här och hoppas att alla deras familjer mår bra! Aki en japansk tjej som jag umgås en del med fick i lördags veta att hennes familj mår bra så jag är glad för det! Men trots att hon som många andra asiater (i alla fall som jag har upplevt många koreaner, japaner och kinser) inte visar vad de känner så märker man att hon tycker att det är mycket jobbigt, vilket är väldigt förståeligt! Tyvärr har vi en del komunikationsproblem på grund av våra språkliga brister (hon i engelska och jag i koreanska) men jag hoppas att hon har förstått att jag tänker på henne!

Skolan har börjat på riktigt, och det känns skönt att få lite vardag, alla kurser är intressanta men jag önskar att jag slapp anstränga mig för att plugga och kunde lära mig genom osmos eller något istället... men verkar inte funka för jag har testa den första veckan och jag känner mig inte smartare... så nu har jag börjat plugga :P Det jobbigaste är att det som är roligast att plugga är koreanska och de betygen får jag inte med mig till Sverige sedan.. kanske inte är det bästa att mesta tiden spenderas åt det då...

I helgen har jag varit till en massa palats och festat en del, och när vi skulle gå in på en bar blev vi nekade eftersom vi var utlänningar... lite chockande, men vi hittade ett annat trevligt ställe där vi var välkommna... Jag tror att vi inte fick komma in eftersom de trodde att vi var amerikaner, de har nämlig diplomatisk frihet här och vissa av dem kommer och beter sig som svin vilket gör att de inte är så poppis...

Sedan har jag besökt en massa trevliga palats, varit i Insadong och Namsan tower i helgen! Fullspäckad helg och så har jag hunnit på konsert med..

Idag var det White day vilket är typ motsatsen till valentines day. Valentines day ger tjejerna chocklad till sina pojkvänner och på white day ger killarna godis till sina flickvänner. Jag har fått både chocklad och glass idag :)

Må och Lev

Kommentarer
Postat av: mor

du tänker på dina vänner där och vi tänker på dig och hur du har det kram älskade dotter

2011-03-15 @ 22:22:43
Postat av: Anonym

du tänker på dina vänner där och vi tänker på dig och hur du har det kram älskade dotter

2011-03-15 @ 22:23:53
Postat av: Fanny

Ja det där med att inte vara välkommen för att man är utlänning känner jag igen. Man blir så paff! Men samtidigt får man väl respektera beslut, de har säkert sina anledningar! Fina kort du har lagt upp på fb förresten! Du ser ut att trivas!



I umeå pluggar jag på för fullt.. Har två tentor nästa vecka.. Men idag åker jag hem till piteå. Ska bli skönt att få andas lite kappa-luft ;)



Vi hörs!

Kramar

2011-03-17 @ 12:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0