Skolstart!


Så i onsdags började skolan!
Jag ska läsa: microekonomi, nån politik kurs, förstå den koreanska kulturen, en idrottskurs och koreanska.

Den enda kursen som har startat på riktigt är koreanska och vi har börjat att lära oss alfabetet! HJÄLP!!

men det går bättre och bättre tror jag... eller så hittar jag bara på uttal!

Igår var det middag med några vänner som gällde och senare blev det biljard mycket trevligt tycker jag, vi hann också med att köpa några fjantiga ansiktsmasker.. gillar jag skarpt!



De ska tydligen vara bra för att inte bli sjuk.. jag vet inte om jag tror på det... men tydligen så blåser det i sand över korea från kina på våren och då är det visst hemskt att andas om man inte har en sådan.. Men om sådant är fallet tror jag att jag kommer att köpa en svart/vit tråkig en :)



Här är en av gångerna vi varit på kareoke :)

Ikväll är det välkomstfest eller welcoming day kallar de det! Så nu ska jag hoppa i duschen så mitt bästa jag kan välkomnas till korea :) En jättetråkig grej min kamera fick slut batteri när jag var på cheering orientation, just det här måste man lära sig hur man ska heja på sitt lag! men jag har inga bilder från detta!! men gudars att de kan heja!

Må och Lev

Kommentarer
Postat av: ylwa

verkar en trevlig skola

2011-03-05 @ 17:29:58
Postat av: Fanny

Åh så fint du verkar ha det! Du verkar ha blivit väl omhändertagen! Ser ut som du trivs också! Skönt! Men kom ihåg att det är ok att längta hem. Första gången i etiopien för mig grät jag mig nog till sömns varenda kväll. Men inte ville jag hem för det. Men sakna är bra!



Här i Umeå pluggar jag för tre (!) tentor samtidigt. Farmakologi på måndag, klinisk kemi på onsdag och så läkemedelsräkning och immunologi på typ en vecka.. Jag vet vad jag sysselsätter mina dagar med i alla fall :P



Kramar/ Fanny <3

(och köp ingen såndär grej nu ;) )

2011-03-05 @ 22:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0